حقوق و اجتماع

کنفوسیوس: «به جای نفرین به تاریکی شمعی روشن کنید.»

حقوق و اجتماع

کنفوسیوس: «به جای نفرین به تاریکی شمعی روشن کنید.»

حقوق و اجتماع

امیرحسین علینقی
ایمیل: alinaghi@gmail.com
کانال تلگرام: https://t.me/alinaghi_ch

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

بخش‌های مختصری از این متن، ضمن سه یادداشت، در پاییز و زمستان ۱۳۹۸، از طریق یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر شده است. با توجه به شرایط حساس موجود، به نظر رسید که با تکمیل مطالب و برخی افزوده‌ها، این متن را با چهره دیگری بازنشر کنم. به همین دلیل، پس از برخی تغییرات در متن اولیه و افزوده‌های جدید، ویراسته جدید آن یادداشتها تقدیم می‌گردد.

همچنین دو یادداشت نیز به سه‌گانه منتشره افزوده شده است که ارتباط غیرمستقیم‌تری با بحث عدم توازن در استراتژی ملی کشور دارد و به همین دلیل، تحت عنوان پیوست به انتهای این متن افزوده شده‌اند.

استفاده از تلفن‌های همراه امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. دامنه این امر، به حدی است که بسیاری از شهروندان امکان یا تمایلی به مطالعه متون در رایانه‌های شخصی ندارند. به همین دلیل، تلاش شده است تا از طریق کوچک‌تر کردن قطع، امکان مطالعه این متن در گوشی‌های همراه نیز میسر گردد. به نظر می‌رسد که تلاش برای این هماهنگ سازی، بخشی از  نیاز امروز ماست تا از این مجرا، امکان برقراری ارتباط با مخاطبان بیشتر مقدور شود. حتی می‌توان برای دسترسی بیشتر به گزارش‌های دولتی نیز، از این مراجع خواست تا قطع و ابعاد گزارش‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که، با حداقل دردسر، در تلفن‌های همراه قابل مطالعه باشد. حجم معتنابهی از یادداشت‌ها، مقالات و گزارش‌های دولتی و غیردولتی وجود دارند که تنها به علت عدم استفاده در گوشی‌های هوشمند، خوانده نشده‌اند.

با این توضیحات، و ضمن اذعان به اینکه، از نظر نویسنده، شرایط موجود نشان از برخی تحولات و جراحی‌های ناخواسته در آینده پیش‌رو دارد، توجه خوانندگان را به مطالعه این متن جلب می‌کنم.

 

برای دریافت متن کامل از لینک زیر استفاده کنید:

توالی بحران‌ها و عدم توازن در استراتژی ملی کشور

 

امیرحسین علینقی – بهار ۱۳۹۹